Na podstawie art. 14 ust. 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
(Dz. U. z 2019 r. poz.1696, z późn. zm.) ustala się plan na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Lp. Zakres działalności Sposób realizacji Realizujący zadania art. 6 ustawy Termin realizacji
1. Sporządzenie Deklaracji dostępności i jej upublicznienie. Publikacja Deklaracji dostępności na stronie internetowej i BIP. Dział OR II-IX/2020
2. Powołanie zespołu koordynacyjnego ds. dostępności w PUP. Wydanie zarządzenia Dyrektora PUP powołującego zespół koordynacyjny ds. dostępności. Dział OR IX/2020
3. Przekazanie do publicznej wiadomości informacji o zespole koordynacyjnym ds. dostępności. Zamieszczenie informacji na BIP o powołaniu zespołu koordynacyjnego ds. dostępności. Dział OR X/2020
4. Sporządzenie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 i przekazanie go do publicznej wiadomości. Opracowanie Planu działania, o którym mowa w art.14 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 19 kwietnia 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, przekazanie do zatwierdzenia Dyrektora PUP i opublikowanie go na stronie BIP.

Dział OR

do 30 XI/2020
5. Analiza  stanu urzędu pod względem dostosowania do  osób ze szczególnymi potrzebami- dostępność architektoniczna. Dokonanie oględzin i zebranie danych w zakresie istniejących przeszkód w dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, oraz oszacowanie ewentualnych potrzeb. Zespół koordynacyjny ds. dostępności XII/2020- I/2021
W przypadku posiadania środków finansowych przeprowadzenie profesjonalnego audytu pod względem dostępności architektonicznej.
6. Analiza  stanu dostępności cyfrowej i dostępności informacyjno-komunikacyjnej. Zebranie danych w zakresie istniejących braków na stronach internetowych urzędu. Zespół koordynacyjny ds. dostępności XII/2020- I/2021
Zebranie danych i dokonanie oględzin obiektu pod kątem dostosowania ich dostępności infomacyjno–komunikacyjnej do osób ze szczególnymi potrzebami, wraz z oszacowaniem.
W przypadku posiadania środków finansowych przeprowadzenie profesjonalnego audytu pod względem dostępności cyfrowej i informacyjno – komunikacyjnej.
7. Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze  szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia techniczne i prawne. Zinwentaryzowanie istniejących rozwiązań alternatywnych. Zespół koordynacyjny ds. dostępności I/2021- II/2021
Ocena stanu technicznego oraz organizacyjnego rozwiązań alternatywnych.
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami wsparcia innych osób lub wsparcia technicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków komunikacji teleinformatycznej.
Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej BIP Powiatowego Urzędu Pracy w Świdniku informacji wynikającej z zapisów art.7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego.
8. Monitorowanie działań PUP w Świdniku w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz informowanie o konieczności wprowadzenia dodatkowych usprawnień. Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno–komunikacyjnego. Zespół koordynacyjny ds. dostępności Realizacja zadań w trybie ciągłym
9. Zbieranie danych niezbędnych do sporządzenia raportu zbiorczego. Przygotowanie danych do raportu w zakresie realizacji ustawy o dostępności z uwzględnieniem uwag odnoszących się do stwierdzonych  przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących ich usunięcia. Zespół koordynacyjny ds. dostępności II/2021
10. Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przygotowanie raportu zbiorczego zgodnie z wytycznymi i opublikowanie go na stronie internetowej urzędu Zespół koordynacyjny ds. dostępności Pierwszy raport do 31 III/2021. Kolejny w terminie przewidzianym w art. 11 ustawy
11. Dostosowanie w miarę możliwości siedziby PUP w Świdniku dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wdrożenie w miarę możliwości działań  dotyczących przystosowania siedziby do wymogów w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno- komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami. Zespół koordynacyjny ds. dostępności Do 31XII/2021

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Dudzińska Jolanta
(2021-02-25 15:22:23)
Ostatnio zmodyfikował:
Dudzińska Jolanta
(2021-02-26 19:19:56)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki